تفاوت پارکت چوبی و لمینت

تفاوت پارکت چوب و پارکت لمینت چیست و کدام یک را انتخاب کنیم؟

مقدمه

پوشش کف یکی از اصلی ترین و مهمترین تغییرات در فضای داخلی منزل می باشد که انتخاب درست رنگ و طرح مناسب آن می تواند هماهنگی خاصی با نورپردازی و مبلمان کلی منزل پیدا کند و به گرمی و دلنشینی فضای خانه شما کمک کند. انتخاب متریال نامناسب باعث می شود خیلی زود از دکوراسیون خود خسته شوید. به نظر شما تفاوت پارکت چوبی و لمینت چیست؟ برای فضای خانه خود پارکت های چوب یا لمینت کدام یک انتخاب بهتری است؟ ما در این محتوا قصد داریم درباره مهمترین تفاوت پارکت چوبی و لمینت و دلایل انتخاب هر یک از آن ها به صورت مفصل توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مقایسه پارکت های چوبی و پارکت های لمینت

ویژگی ها پارکت های چوبی پارکت های لمینت
جنس چوب های طبیعی چوب های مصنوعی
مقاومت در برابر آب و رطوبت کم زیاد
مقاومت در برابر ضرب خوردگی کم زیاد
مقاومت در برابر لکه، گرد و غبار خوب عالی
میزان دوام و ماندگاری بین 40 تا 80 سال، بسته به نوع برندی که انتخاب می کنید حدود 30 سال، بسته به نوع برندی که انتخاب می کنید
امکان تعویض و تعمیر امکان تعویض قطعه آسیب دیده وجود ندارد امکان تعویض قطعه آسیب دیده وجود دارد
نصب استفاده از چسب های مخصوص ابتدا سطوح ساب می زنند و روی آن یک لایه لاک اجرا می شود
قیمت گران تر ارزان تر

مهمترین تفاوت های پارکت چوب و پارکت لمینت در نصب، مقاومت در برابر آب، دوام و‌طول عمر، اختلاف قیمت بسیار، قابلیت تعویض، تنوع طرح، هم زیستی با محیط زیست و شرایط نگهداری آن ها می باشد. با توجه به این که پوشش های کف ساختمان یکی از قسمت های مهم طراحی داخلی ساختمان می باشد، بسیار مهم است بتوانید در قدم اول درباره تفاوت های هر یک از پارکت های چوبی و لمینت اطلاعات خود را افزایش دهید، تا با توجه به فضای ساختمان خود بتوانید بهترین کفپوش را انتخاب کنید. در زمان انتخاب و سفارش کفپوش های چوبی و یا لمینت حتما به مراکز فروش معتبر پارکت اصفهان مراجعه کرده و محصول مورد نیاز خود را خریداری کنید.

مقایسه پارکت های چوبی و پارکت های لمینت

 تفاوت پارکت چوبی و لمینت شامل موارد:

-پارکت چوب همانطور که از اسم آن مشخص است از جنس چوب طبیعی است. الوارهای چوب را به برش های کوچک منظم یا نا منظم تبدیل می کنند و به کف می چسبانند، سپس روی آن را ساب داده و لاک می زنند. تنها تفاوت نوع آن ها در جنس چوب اولیه می باشد.

-پارکت چوب،به علت قیمت بالای آن پوشش لوکس و اشرافی به حساب می آید و می تواند گرما و حس طبیعت را به فضا القا کند، ولی به علت قیمت بالا حساسیت و مشکلات نگهداری فراوان چندان در فضای کنونی محبوب نیست.

-پارکت لمینت از چند لایه چوب فشرده ساخته شده و بر خلاف پارکت چوب مستقیما از چوب درختان ساخته نمی شود و پوشش لمینت روی آن به مقاومت کلی متریال بسیار کمک می کند.

-پارکت لمینت به علت نصب آسان، قیمت مناسب و مقاومت بیشتر در برابر آب در بازار کنونی محبوبیت فراوانی دارد.

-پارکت چوب چسبیده می شود و قابلیت جابجایی ندارد، ولی پارکت لمینت چسب نمی خورد و‌ قابلیت جابجایی دارد.

-پارکت لمینت در برابر آب بسیار مقاوم تر از پارکت چوب است.

-دوام و‌ طول عمر پارکت لمینت به علت روکش لمینت روی آن، تراکم بالاتر و چند لایه بودن بسیار بالاتر از پارکت چوب است.

-تنوع طرح، مدل و ابعاد پارکت لمینت بسیار بالاتر از پارکت چوب است.

-از نظر دوستی با محیط زیست پارکت های چوب بسیار بهتر از پارکت لمینت ها هستند. نگهداری پارکت لمینت بسیار راحت تر از پارکت چوب است.

 تفاوت پارکت چوبی و لمینت

در مجموع با توجه به مزیت های متعدد، پارکت لمینت نسبت به پارکت چوب پر استفاده تر و محبوب تر است.

تفاوت پارکت لمینت و کفپوش؟

کفپوش پی وی سی از جنس پلاستیک فشرده و در دو نوع رولی و تایلی تولید می شود. کفپوش ها به خاطر جنسشان تفاوت زیادی با پارکت ها دارند. پارکت از جنس چوب فشرده و کفپوش از جنس پلاستیک می باشد. لمینت در برابر آب مقاوم است ولی کاملا ضد آب نیست، ولی کفپوش کاملا ضد آب است و می توان با خیال راحت آن را شست.

ضخامت پارکت لمینت نسبت به کفپوش بیشتر است و به علت فوم که زیر آن کار می شود، عایق صدا و حرارت هم می باشد. قیمت پارکت لمینت نسبت به پی وی سی بیشتر است و به مراتب زیبایی بیشتری دارد. کفپوش پی وی سی مانند پارکت چوب به کف می چسبد و باعث خرابی کف شده و همچنین قابلیت جابجابی نیز ندارد. ولی پارکت چوب به کف آسیبی نمی زند و قابلیت چندین بار جابجایی را دارد. از نظر بهداشتی نیز کفپوش ها از جنس پی وی سی می باشد و بعضا از مواد بازیافتی تهیه می شود.

پارکت لمینت ها در برابر مقاوت حرارت نقطه ای مثل آتش سیگار و قرار گرفتن اجسام سنگین روی آن مقاوم بوده ولی کفپوش ها اینگونه نیستند. پارکت لمینت در هنگام نصب نیاز به درز انبساط دارد و باید حتما بعد از نصب قرنیز اطراف اجرا شود ولی کفپوش نیاز اجبار به استفاده از قرنیز نیست. مهمترین ویژگی کفپوش های پی وی سی مقاومت آن ها در برابر آب است.

تفاوت پارکت لمینت و کفپوش

پارکت چوبی یا لمینت را برای کدام یک از قسمت های ساختمان انتخاب کنیم؟

یکی از سوالات بسیار رایجی که افراد در زمان انتخاب بهترین جنس کفپوش برای ساختمان های خود ممکن است با آن روبه رو شوند، این امر می باشد که برای هر قسمت از ساختمان خود کفپوش های چوبی و یا لمینت، کدام یک را انتخاب کنند؟ در جواب این پرسش می توان گفت با توجه به این که مقاومت در برابر آب، ضربه، گرد و غبار، عایق صدا، قابلیت تعمیر و بازسازی، طول عمر و قیمت انواع برندهای کفپوش های چوبی و لمینت با یکدیگر تفاوت دارند، بسیار مهم است بتوانید برای هر قسمت از ساختمان خود جنس مناسب کفپوش را انتخاب کنید.

برای مثال در قسمت هایی از ساختمان که در تماس مستقیم آب و رطوبت است، بهتر است به دلیل مقاومت پارکت های لمینت در برابر رطوبت، از این نوع پارکت ها استفاده کنید. اگر به دنبال خریداری و استفاده جنس هایی از کفپوش هستید که طول عمر بسیار بالایی داشته باشند، بهتر است از پارکت های چوبی برای ساختمان های خود استفاده کنید.

پارکت چوبی یا لمینت را برای کدام یک از قسمت های ساختمان انتخاب کنیم

سخن پایانی

با وجود این که انتخاب پارکت های چوبی و یا لمینت برای هر قسمت ساختمان، کاملا سلیقه ای می باشد، با این وجود برای این که بتوانید ظاهری بسیار خیره کننده به فضای داخلی ساختمان های خود ببخشید، به شما پیشنهاد می کنیم به شرکت هایی که در زمینه طراحی داخلی فعالیت می کنند، مراجعه کرده و از خدمات آن استفاده کنید. مجموعه ایستا گروپ به عنوان یکی از بهترین شرکت هایی که در زمینه پخش چمن مصنوعی اصفهان و طراحی داخلی ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری فعالیت دارد، می تواند به شما عزیزان کمک کند تا با انتخاب بهترین دکوراسیون برای ساختمان های خود، زیبایی آن ها را دوچندان کنید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید اطلاعات مفیدی در زمینه تفاوت پارکت چوبی و لمینت کسب کرده باشیند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *