ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی

پرطرفدارین و بهترین ترکیب رنگ برای دکوراسیون داخلی کدام است؟

مقدمه

ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی به شکل اصولی یک مهارت است که تمامی افراد قادر نیستند بهترین ترکیب رنگی برای قسمت های مختلف ساختمان، انتخاب کنند. انتخاب رنگ نامناسب برای خانه، می تواند باعث کوچک تر دیده شدن فضای ساختمان شود. برای این که بتوانید خانه خود را به گونه ای طراحی کنید که افراد هنگام ورود به ساختمان، انرژی مثبت را دریافت کنند، می توانید از شرکت های طراحی دکوراسیون در این زمینه کمک بگیرید. رنگبندی دیوار و تمامی المان های به کار رفته در ساختمان باید با یکدیگر تعادل و هماهنگی داشته باشند.

مجموعه ایستا گروپ به عنوان یکی از بهترین مراکز فعال در زمینه پخش چمن مصنوعی اصفهان، قادر به ارائه خدمات طراحی دکوراسیون ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی و نمای بیرونی ساختمان ها مطابق با متدهای جدید طراحی، است. برای این که بتوانید بهترین ترکیب رنگ را برای خانه خود انتخاب کنید و از ترندترین سبک های طراحی برای زیباتر دیده شدن فضای داخلی ساختمان خود استفاده کنید، می توانید با خیال آسوده به این مجموعه مراجعه کنید. ما در این مقاله قصد داریم درباره نحوه انتخاب بهترین ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی برای قسمت های مختلف ساختمان، توضیح دهیم.

بهترین ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی

رنگ به عنوان مهمترین المان در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان ها باید مطابق با قواعد و قوانین طراحی، به شکل اصولی انتخاب شود. با توجه به نوع کاربری ساختمان و همچنین میزان متراژ آن، باید نوع ترکیب رنگ را انتخاب کنید. اگر فضای خانه کوچک است به شما عزیزان توصیه می کنیم از ترکیب رنگ های روشن از جمله سبز، آبی کمرنگ، سفید، خاکستری و غیره استفاده کنید. نوع رنگی که برای فضای اتاق نشیمن و پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه انتخاب می کنید با یکدیگر متفاوت می باشد.

بهترین ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی

بهترین ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی شامل موارد:

ترکیب رنگ سفید با سایر رنگ ها

یکی از ساده ترین ترکیب های رنگ در اکثر طراحی خانه ها به کار می رود، ترکیب رنگ سفید با سایر رنگ های دیگر می باشد. رنگ سفید به عنوان رنگ پایه قابلیت ترکیب شدن با بسیاری از رنگ ها از جمله خاکستری، آبی، زرد، قرمز و غیره را دارد. با کمک رنگ خنثی سفید در کنار سایر رنگ های دیگر، می توانید باعث افزایش جذابیت فضای داخلی ساختمان های خود شوید.

ترکیب رنگ صورتی و سبز

ترکیب رنگ صورتی (گرم) و سبز (سرد) می ‌تواند باعث زیبایی ساختمان شما شود. توجه به این نکته الزامی می باشد نحوه ترکیب رنگ صورتی و سبز در اتاق پذیرایی باید به صورتی باشد که با سایر المان های دیگر محیط هماهنگ باشد. ترکیب نادرست این دو نوع رنگ با یکدیگر می تواند تاثیرات منفی در زیباتر دیده شدن فضای داخلی ساختمان ها بگذارد.

ترکیب رنگ صورتی و سبز

ترکیب رنگ زرد با سایر رنگ ها

برای طراحی فضای داخلی ساختمان های خود می توانید از ترکیب رنگ زرد با سایر رنگ ها از جمله رنگ بنفش استفاده کنید.  رنگ زرد و بنفش در کنار یکدیگر می توانند زیبایی بسیار خیره کننده ای را به فضا ببخشند، از این نوع ترکیب رنگ می توانید برای اتاق خواب و سالن پذیرایی خود استفاده کنید.

ترکیب رنگ زرد با سایر رنگ ها

ترکیب رنگ کرم با قهوه ای

یکی از بهترین ترکیب رنگ هایی که می تواند باعث شیک تر دیده شدن فضای داخلی ساختمان های شما شود، ترکیب رنگ کرم با قهوه ای می باشد. ترکیب این دو رنگ برای اکثر ساختمان ها با متراژهای متفاوت مناسب است. در صورتی که بتوانید رنگ های کرم و قهوه ای را به درستی در کنار یکدیگر استفاده کنید، می توانید مطمئن باشید که نوع طراحی و ترکیب رنگی که برای ساختمان خود انتخاب کردید، هیچ وقت از مد نمی افتد.

ترکیب رنگ آبی با سایر رنگ ها

شما عزیزان می توانید از رنگ آبی در کنار رنگ فیروزه ای، یاسی کم رنگ، خاکستری، زرد کم رنگ، نارنجی و غیره برای طراحی دکوراسیون ساختمان خود استفاده کنید.

ترکیب رنگ آبی با سایر رنگ ها

ترکیب رنگ فیروزه ای با خاکستری

ترکیب رنگ فیروزه ای با خاکستری می تواند جلوه بسیار زیبایی به فضای اتاق نشمین خانه شما ببخشد.

علاوه بر ترکیب رنگ هایی که در بالا به آن اشاره کردیم، شما عزیزان می توانید از سایر ترکیبات رنگی دیگر نیز در طراحی فضای داخلی ساختمان ها استفاده کنید. در مواردی که اطلاعاتی درباره روانشناسی رنگ ها و نحوه صحیح ترکیب کردن آن ها ندارید، به شما عزیزان توصیه می کنیم حتما از شرکت های طراحی معتبری که در این زمینه فعالیت می کنند، کمک بگیرید.

اصول مهم برای ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی

  • یکی از اصول اصلی در ترکیب رنگ، حفظ تعادل است. رنگ هایی که با یکدیگر در تعادل و هماهنگی هستند را برای طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان با یکدیگر ترکیب کنید.
  • انتخاب یک رنگ پایه برای اکثر فضا و سپس افزودن رنگ‌ های فرعی به عنوان یک جزء‌ تزئینی، به تنوع و هماهنگی در دکوراسیون کمک می‌ کند.
  • نورپردازی مناسب می‌ تواند تاثیر زیادی بر رنگ‌ ها بگذارد. با توجه به نوع نورپردازی موجود در فضا، رنگ‌ ها ممکن است تا حدی تغییر کنند.

برای هر قسمت از خانه بهتر است چه رنگی استفاده کرد؟

بهترین رنگ برای اتاق خواب

نوع ترکیب رنگی که برای اتاق خواب خود انتخاب می کنید، باید احساس آرامش را به شما الغا کند. استفاده از طرح های بسیار شلوغ می تواند باعث کوچک تر دیده شدن فضای اتاق خواب شود. در اتاق‌ های کوچک، انتخاب رنگ ‌های روشن باعث بهبود احساس فضا و بزرگنمایی می‌ شود. در اتاق ‌های بزرگ، می ‌توانید از رنگ‌ های تیره‌ تر و یا رنگ ‌های گرم استفاده کنید.

بهترین رنگ برای اتاق خواب

ترکیب رنگ مناسب اتاق نشیمن

با توجه به سلیقه و فضای داخلی ساختمان خود، می توانید از رنگ های متفاوتی برای اتاق نشیمن استفاده کنید. رنگ خنثی سفید در کنار سایر رنگ های دیگر یکی از پرطرفدارترین رنگ ها می باشد. ترکیب رنگی که برای اتاق پذیرایی انتخاب می کنید باید با نوع رنگ کفپوش و پارکت کف هماهنگ باشد. بهتر است پس از مراجعه به مراکز فروش پارکت اصفهان، رنگ های روشن پارکت را انتخاب کنید تا بتوانید از انواع ترکیب های رنگی برای طراحی فضای داخلی ساختمان خود استفاده کنید.

ترکیب رنگ مناسب آشپزخانه

ترکیب رنگ خاکستری، سفید، طوسی برای فضای آشپزخانه می تواند باعث زیباتر دیده شدن آن شود. ترکیب رنگ باید با نورپردازی مکمل باشد. اگر آشپزخانه شما دارای نور طبیعی خوبی است، می‌ توانید از رنگ‌ های تیره و گرم تر استفاده کنید. در غیر این صورت، از رنگ‌ های روشن استفاده کنید.

با انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای طراحی، خانه خود را زیباتر کنید

همان طور که در این محتوا درباره ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی توضیح دادیم در مواردی که درباره اصول روانشناسی رنگ ها اطلاع داشته باشید و بتوانید رنگ هایی که بایکدیگر در تعادل و هماهنگی هستند را در کنار هم استفاده کنید، می توانید زیبایی خانه خود را چندین برابر کنید. برای جلوگیری از خستگی ذهنی و چشمی می توانید در زمان طراحی از ترکیب رنگ های خنثی استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *